Jak promować sklep internetowy na facebooku

Jak promować sklep internetowy na facebooku

Aktualizacja 2 czerwca 2021

Zgodnie z bieżącymi statystykami pandemia Sars-CoV19 wpłynęła na wzrost obrotów w branży e-commerce. Coraz chętniej kupujemy z domu, wykorzystując komputer i łącze internetowe. To dobra wiadomość dla osób, które szukają dla siebie niszy biznesowej i stawiają na nowoczesne technologie. Zważywszy na panujące trendy, dobrym wyjściem jest założyć własny sklep internetowy. Po wszystkim, gdy mamy już świetnie zoptymalizowaną stronę, która zachwyca opisami i jest wysoko umieszczana w rankingach Google, warto, jest zadbać o reklamę. Wszakże reklama jest dźwignią handlu. Jak wypromować prowadzony przez siebie sklep na popularnych mediach społecznościowych, takich jak Facebook? Zostań z nami przez chwilę, a poznasz skuteczne chwyty marketingowe. Zapraszamy do lektury!

Blog sklepowy a interakcja

Facebook należy do grona najpopularniejszych mediów społecznościowych. Sztuka handlu wiąże się z walką o klienta. Kierując się tą niezmienną zasadą, warto, jest bywać wszędzie tam, gdzie bywa potencjalny klient. Stwórz bloga sklepowego na Facebooku i dotrzyj do konsumenta. Budowa relacji z klientem opiera się na próbach stworzenia zaufania. Pamiętaj, że wiele firm buduje bazę klientów, korzystając z mediów społecznościowych. Rywalizacja wymusi na tobie pracę nad atrakcyjną formułą zarówno bloga firmowego, jak i umieszczanych w nim treści.

Przyciągnij uwagę klienta

Wielu ludzi zwraca większą uwagę na obraz niż na treść zawartą na stronie. Ludzie są z natury wzrokowcami. Od dziecka przestrzega się nas, by nie oceniać książki po okładce. W marketingu to niestety tak nie działa. Pracując nad blogiem prowadzonego przez siebie sklepu, musisz zwrócić uwagę na warstwę wizualną. Przyciągające uwagę logo sklepu i dobrej jakości zdjęcia przyciągną uwagę każdego. Możesz nam wierzyć lub nie, ale potencjalny odbiorca dłużej zostanie na blogu, jeśli ujrzy atrakcyjne treści wizualne, niż jakby trafił na zbity blok tekstu. Dużym ułatwieniem dla ciebie będzie określenie grupy docelowej i dopasowanie języka treści właśnie do niej. Jeśli zajmujesz się sprzedażą butów sportowych, to zdajesz sobie sprawę, że twoim targetem są ludzie młodzi, którzy chętnie uprawiają sport. Wrzuć zdjęcia przykładowego obuwia lub filmy wideo przedstawiające hity sezonu. Dopasuj do tej grupy swój język, publikując opisy i zwracając się do nich bezpośrednio.

Gratyfikacja

Prowadząc bloga sklepowego na platformie Facebook, rywalizujesz z konkurencją o przyciągnięcie uwagi. Dobrej jakości kontent to już połowa sukcesu. Świetnym rozwiązaniem, które wpłynie na zainteresowanie twoim blogiem, będzie wdrażanie loterii i konkursów. Prowadź od czasu do czasu loterię. Badania wykazały, że użytkownicy mediów społecznościowych chętniej śledzą daną stronę, jeśli mogą coś wygrać. To ma bezpośredni wpływ na popularność fanpage’a. Za sprawą konkursów z nagrodami zwiększasz swoje zasięgi. Ludzie chętnie dają łapki w górę i lajkują twoje posty.

Hashtagowe trendy

Wdrażaj hasztagi. Podobnie jak inicjacja konkursów i loterii, mają wpływ na zwiększanie zasięgów. Dzięki nim jesteś w stanie przebić się do świadomości odbiorców treści. Co chwilę widzimy hasztagi u użytkowników portali społecznościowych, takich jak Facebook, czy Instagram. Rozmaite firmy, sieci restauracji, hoteli i sklepy internetowe również korzystają z tego trendu. Z niczym nie można przesadzać i podobnie jest z hasztagami. Niech dotyczą one tylko określonych produktów, które oferuje twój biznes.

Wysokiej jakości content

Dobry kontent jest kluczem powodzenia całej operacji. Warto jest publikować treści wysokiej jakości i nie zaniedbywać zewnętrznego linkowania. Do czego miałyby kierować umiejętnie umieszczane linki? Do bloga firmowego i na stronę internetową twojego sklepu. Warto jest prowadzić bloga na popularnych platformach, takich jak WordPress lub WiX. Warto umieszczać tam wysokiej jakości, merytoryczne treści przyciągające uwagę potencjalnego odbiorcy. Dzięki temu zwiększasz szansę na konwersję, czyli przekucie odbiorcy treści w klienta twojego sklepu.

Pozostałe formy przykucia uwagi

Na liście zadań, które masz do wykonania stoi zdobycie zaufania klienta i przywiązanie do twojej marki. Informuj go o wewnętrznej polityce firmy i tym, co dzieje się w obrębie sklepu. Uczłowieczenie twojego brandu możesz skusić go do wyboru właśnie twojego sklepu. Wdrażasz promocję i specjalne oferty? Informuj o tym użytkowników, którzy śledzą treści na fanpage’u. Umieszczaj wezwanie do akcji, czyli słynne Call to Action. Dzięki temu wzrośnie klikalność na platformie twojego sklepu i pomnożysz jego obroty. Na końcu warto, jest wspomnieć o płatnych reklamach. Możesz, a nawet powinieneś pomyśleć o umieszczaniu wpisów sponsorowanych, dzięki którym zwiększy się nie tylko świadomość twojej marki wśród użytkowników „społecznościówek”. Za ich sprawą zwiększasz szansę na zainteresowanie odbiorców oferowanymi przez ciebie produktami i wpływasz bezpośrednio na wzrost konwersji.

Podsumowanie

Dzięki krokom, które opisaliśmy, możesz sukcesywnie budować świadomość swojej marki wśród użytkowników mediów społecznościowych i wpływać na sprzedaż oferowanych przez siebie produktów. Podchodź do tego z cierpliwością. Od razu Rzymu nie zbudowano. Twórz kontent „z głową” mając na względzie silną konkurencję, która również docenia wpływ Facebooka na potencjalnych klientów.